Met Senza Nome op Keulse Beurs 

Hanant Benelux BV gaat samenwerken met Inet Retail BV

Nog niet zo lang geleden begonnen Anton Seggelinck en Hans ter Weele aan hun nieuwe uitdaging. Ze besloten te starten met Hanant Benelux BV. Een gewaagde stap, maar wel een stap waar ze geen spijt van zullen hebben. Het bedrijf draait namelijk ontzettend goed en vooral Senza Nome is een toegevoegde waarde voor veel retailers. Daarnaast leunt Hanant op de distributie van Fhiaba, Plasmamade en bedienen ze de projectmarkt met het merk Hananto.
  
hanantSenza Nome kent een aantal USP’s. USP’s die Seggelinck en Ter Weele zelf van tevoren al bepaald hadden naar aanleiding van feedback en “sparren” met keukenretailers. Zo betekent Senza Nome “Zonder Naam” wat in de praktijk geen naamuiting op het apparaat heeft. Maar dat is niet alles. Er zit nog een voordeel aan de producten van Senza Nome. De prijs-kwaliteitsverhouding is namelijk ontzettend goed. Tijdens ons gesprek met Anton Seggelinck legt hij uit hoe dat kan. ‘Wij hebben rechtstreeks contact met onze Italiaanse fabrikant. We leggen onze wensen neer, vragen aan ze of ze dit kunnen maken en geven een gewenste kostprijs aan. Omdat ons kostenpatroon anders ligt dan bij veel collega merken kunnen wij onze producten veel aantrekkelijker aanbieden. Echter staat altijd de kwaliteit voorop! Hierdoor kunnen retailers de benodigde marges maken en voor de consument geldt een aantrekkelijke verkoopprijs, waardoor kookplaatafzuiging voor veel meer gezinnen heel bereikbaar wordt. Daarnaast zorgt het onderscheidend vermogen op design en specs ervoor dat de consument gecharmeerd raakt van het product. Ook op gebied van plafondunits met ingebouwde PlasmaMade-filters en luxe eilandschouwen met PlasmaMade-filters inclusief de mooie USP’s van Senza Nome. En dan hebben we het nog niet eens over de prachtige soundbar in eilandschouwen…’

LivingKitchen
Zo zijn meerere modellen van de Senza Nome-inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging ook te bezichtigen in Keulen. Op de stand van PlasmaMade hal 4.2 stand B-034.  Deze inductiekookplaat van Senza Nome is eigenlijk het ultieme voorbeeld van waar de voordelen kunnen liggen bij Senza Nome-producten.  Met name een uitstekende prijs-productverhouding. Seggelinck: ‘Voor ons een prachtige locatie om te staan. Want PlasmaMade en Senza Nome zorgen samen voor veel bezoekers. Voor ons is samenwerken een “must”  op beurzen, want wij geloven nadrukkelijk in het sterker maken van elkaar door samenwerking. 

In Keulen zal vooral de HIKA Emotion inductiekookplaat met ingebouwde afzuiging waarschijnlijk de meeste aandacht krijgen. Seggelinck: ‘We krijgen enorm goede reacties op het design en als ze dan de prijs horen, dan neemt het enthousiasme nóg meer toe. Luxe uitstraling, prachtig design, functioneel en een zeer goede prijs.’

Goede resultaten
Het gaat goed met Hanant Benelux. Ondanks het gemopper in de branche rondom Q2 en Q3 draait Hanant prima. Alle merken doen het goed en de projectmarkt is sterk groeiende. Seggelinck is meer dan tevreden, maar snapt ergens ook wel waarom Hanant een goede groei pakt. ‘We zijn natuurlijk net begonnen, dus dan is groeien wat makkelijker. Maar aan de andere kant, hebben we zelf een prognose gemaakt en die hebben we flink overtroffen.’ Door de goede resultaten nemen steeds meer fabrikanten contact met op met Hanant Benelux. Seggelinck: ‘Enerzijds om de distributie te regelen, of om samen te werken, maar soms worden ook producten aangeboden of we die in onze portefeuille willen nemen. Veel wijzen we echter af, want anders verlies je je focus, hoe groot de verleiding soms ook is.’

Inductiefornuizen met een wauw-factor
Omdat het bedrijf nog groeiende is, houdt het duo verstandig de meeste aanbiedingen af, maar binnenkort begint het toch een strategische samenwerking met Inet Retail, specialist in met name fornuizen. Seggelinck: ‘Door de jarenlange ervaring van Inet weet men heel goed waar de problemen, maar ook de kansen liggen in de fornuizenmarkt. Door de onduidelijkheid rondom gasfornuizen, kijkt Inet naar goede alternatieven. En zij vinden dat de inductiefornuizen nog wel wat stappen moeten maken. Dus zijn Inet en Hanant zelf aan de slag gegaan met een Italiaanse fabrikant. De fabrikant heeft ons de inductiefornuizen met onze “personal touch” laten zien en we wisten niet wat we zagen. Deze inductiefornuizen worden op de markt gezet onder de naam Elimenti di Cucina en/of Senza Nome.  Vooraf dachten we ‘fornuizen…laten we dat maar niet doen’, maar dit is zo enorm bijzonder op gebied van afwerking en specificaties dat we enorm enthousiast werden en met Inet Retail afspraken om onder andere hun producten in onze portefeuille te nemen.’ 

Elimenti di Cucina is, volgens Seggelinck, echter veel meer dan een fornuis.  Wanneer je de naam vertaald naar het Nederlands, dan weet je al welke kant het op gaat. Hierover in onze volgende uitgave meer.  

Seggelinck: ‘Op de beurs “Eigen Huis” in maart 2019 krijgt de Nederlandse markt de primeur van Elimenti di Cucina te zien. Maar dat er wat staat te gebeuren op inductiefornuizen is wat ons betreft zeker. Dus wij zijn ontzettend blij met deze strategische samenwerking met Inet Retail.’

Bij de voorplaat:
De integral inductie kookplaat afzuiging van Airo design zijn geluidarm doordat de motor onder de plint wordt gezet. Airo design heeft voor deze afzuigen speciale plint plasmafilters opdat u geen bouwkundige ingrepen hoeft uit te voeren bij een eiland opstelling.